Marka dewelopera, czy inwestycji deweloperskiej? Co wybrać?

Spis treści

Marka dewelopera – wprowadzenie

Witam Cię serdecznie z tej strony Michał Stachowiak. Jest to kolejny wpis z serii o marketingu dla deweloperów. W dzisiejszym wpisie odpowiemy na pytania:

  • Czym jest marka dewelopera i po co ją budować?
  • Czy budować markę dewelopera, a może markę inwestycji deweloperskiej?

Marka – krótka definicja

Marka to nazwa, symbol, termin, wzór, znak graficzny lub ich kombinacja stworzona w celu oznaczenia i odróżnienia dóbr oraz usług od innych produktów konkurencyjnych. W przypadku branży deweloperskiej będzie ona odróżniać od siebie zarówno firmy, jak i inwestycje.

Funkcje marki

W marketingu marka odgrywa ważną rolę i można określić kilka najważniejszych funkcji:

  • Funkcja identyfikacyjna. Pozwala odróżnić Twoją inwestycję od innej.
  • Funkcja gwarancyjna. Gwarantuje poziom jakości Twojej inwestycji deweloperskiej.
  • Funkcja promocyjna. Przyciąga uwagę i zachęca do zakupu.

Po co budować markę dewelopera?

Przede wszystkim odróżniamy się od innych deweloperów czy też od innych inwestycji deweloperskich. Pamiętaj, że jeżeli klient szuka nieruchomości, będzie on przeglądał wiele różnych inwestycji, wiele ofert Twojej konkurencji. Dzięki skutecznej marce oraz identyfikacji wizualnej możemy wyróżnić się na tle konkurencji, a klient o wiele łatwiej zapamięta naszą inwestycję.

Dodatkowo dbając o dobrą identyfikację wizualną, w oczach klienta jesteśmy firmą profesjonalną. Pamiętaj, że dla niektórych zakup nieruchomości to jedna z najważniejszych decyzji w życiu. W takim momencie chcemy kupować u profesjonalisty. Dzięki profesjonalnemu wizerunkowi, klient ma pewność, że zostanie bardzo dobrze potraktowany, a Twoja nieruchomość będzie wysokiej jakości.

Zastanów się również, jak ma być postrzegana Twoja firma za 5 czy 10 lat. Jeżeli chcesz dołączyć do najbardziej rozpoznawalnych deweloperów w Twojej okolicy, to już teraz musisz zacząć budować zaufanie i rozpoznawalność.

Marka dewelopera, czy marka inwestycji deweloperskiej?

Marka dewelopera identyfikuje Twoją firmę, w ramach której możesz posiadać kilka inwestycji deweloperskich. Marka inwestycji deweloperskiej wskazuje na jednej konkretny projekt lub osiedle. Jakie są cechy obu rozwiązań?

Marka dewelopera

Ma ona charakter długoterminowy, czyli tworzy markę, która z założenia będzie działać przez 10, 15 lat i w ramach tej marki będziemy budować wiele inwestycji. Jest to zaleta, gdyż klient może podejrzeć naszą historię, a będąc długo na rynku, możemy zbudować dużą przewagę konkurencyjną. Co więcej, mamy te same materiały marketingowe dla wszystkich inwestycji deweloperskich, co może obniżyć wydatki na marketing.

W tym przypadku trzeba zadbać o długoterminową strategię i określić kto jest naszą grupą docelową. Jeżeli teraz celujesz w segment popularny, ale kolejna inwestycja ma być premium, to Twoja marka musi być neutralna. Inwestując w identyfikację wizualną Twojej marki, na pewno nie będziesz chciał jej zmieniać po roku czy dwóch.

Marka inwestycji deweloperskiej

Może mieć ona charakter krótkoterminowy. Zazwyczaj po zakończeniu sprzedaży, nie będziesz już promował tej marki. Jest ona równie ważna co marka dewelopera, gdyż Twój klient kupuje nieruchomość na konkretnym osiedlu. Mając identyfikację naszej inwestycji deweloperskiej, klient o wiele łatwiej skojarzy i zapamięta Twój projekt.

Marka inwestycji deweloperskiej sprawdza się bardzo dobrze, jeżeli Twoja firma prowadzi działalność niezwiązaną z deweloperką. Jeżeli realizujesz projekt wspólnie z innym deweloperem, marka inwestycji deweloperskiej może się sprawdzić.

Marka dewelopera

Co wybrać?

Idealnie jest stworzyć obie marki jednocześnie. Czyli równolegle tworzymy markę dla naszej inwestycji deweloperskiej oraz markę dewelopera. Dzięki temu możemy wykorzystać najważniejsze cechy obu marek.

Budujemy wiarygodność i profesjonalny wizerunek naszej firmy. Będzie to miało duży wpływa na zaufanie do Twoich przyszłych projektów deweloperskich. Co więcej, dbając o identyfikację wizualną Twojej inwestycji, klient łatwiej ją zapamięta. Jest to bardzo ważne, gdyż proces decyzyjny jest długi i najprawdopodobniej o zakupie decyduje kilka osób. Dbając o chwytliwą nazwę inwestycji, logo i kolory, które zostaną zapamiętane, klientowi o wiele łatwiej będzie się podejmowało decyzję o zakupie Twojej nieruchomości.

Decydując się na obie marki, możemy wykonać optymalizację budżetu marketingowego, wykorzystując niektóre z materiałów marketingowych w wielu inwestycjach. Przykładem są strony internetowe, teczki czy stoiska na targi mieszkaniowe.

Przydatne linki

Michał Stachowiak
Michał Stachowiak

Właściciel Netby

Obserwuj nas

Omówmy wspólnie marketing Twojej firmy

Kliknij poniższy przycisk i skontaktuj się z nami. Wspólnie omówimy Twój projekt i doradzimy w kwestii wyboru rozwiązań dla Twojej firmy.