Pozycjonowanie stron internetowych – na czym polega i jakie niesie za sobą korzyści dla klientów

Pozycjonowanie stron internetowych

Czym tak właściwie jest pozycjonowanie stron internetowych?  

Prawie każdy użytkownik internetu poszukuje cennych dla niego informacji za pomocą specjalnie przeznaczonych do tego serwisów, a dokładniej wyszukiwarek internetowych, takich jak na przykład Google, Bing czy Yahoo. Pozycjonowanie stron, inaczej SEO (Search Engine Optimalisation) to nic innego jak wszelkie działania, które korzystnie wpływają na wyświetlanie strony na najwyższej pozycji wyszukiwania Google. Oznacza to tyle, że po wpisaniu hasła przez użytkownika wyświetla się spis odpowiedzi – stron i ta, która jest pierwsza na liście jest najlepiej pozycjonowana. Warto wspomnieć, że pozycjonowanie nie dotyczy płatnych kampanii reklamowych – tak zwane linki sponsorowane. 

Na czym polega proces pozycjonowania? 

Samo pozycjonowanie to bardzo złożony proces, który dzieli się na off-site oraz on-site – czyli działania, które wykonywane są na stronie internetowej oraz poza nią. Na samym początku można wyróżnić kilka czynników, które wpływają na widoczność stron, jest to między innymi struktura strony, poprawność kodu witryny internetowej, linkowanie za pomocą zewnętrznych serwisów oraz optymalizacja strony pod SEO. Jeśli chcemy zwiększyć widoczność naszej strony internetowej to powinniśmy wykonać szereg działań, które do tego doprowadzą. Na samym początku warto zacząć od audytu SEO, który wskaże nam co powinniśmy poprawić na naszej stronie, aby pojawiała się ona wyżej w wyszukiwaniach. Największe znaczenie ma sam dobór słów kluczowych, które wybiera się pod tematykę strony, grupę docelową oraz najczęściej wpisywane frazy kluczowe oraz ich konkurencję. Ważnym aspektem jest także dopracowanie strony, zadbanie o odpowiednia jej nawigację oraz strukturę. Z tego powodu tworzy się nagłówki oraz opisy meta. 

Off-site SEO oraz on-site SEO

Jeśli chodzi o pozycjonowanie off-site to tym mianem można określić wszelkie czynności, które wykonuje się poza witryną. Przede wszystkim opiera się to na zdobywaniu linków zewnętrznych dobrej jakości. Proces zdobywania linków do witryny nazywany jest link buildingiem. Linkowanie zewnętrzne polega na pozyskiwaniu odnośników, które pochodzą z innych witryn i umieszczeniu na nich linku, który należy do naszej strony. To jest pewnego rodzaju polecanie naszej witryny na innej stronie. Im więcej takich linków zewnętrznych tym lepiej dla naszej strony. Natomiast pozycjonowanie on-site to działania, które wykonuje się w obrębie witryny. Chodzi tutaj o optymalizację poszczególnych elementów witryny. Warto w tym kierunku zadbać o odpowiednią strukturę w kodzie strony, meta tagi, czy właściwe podpisywanie plików graficznych. Do działań on-site zalicza się także odpowiednio przygotowany tekst na stronie z nagłówkami i licznymi słowami kluczowymi. Google sprawdza czy dana witryna będzie atrakcyjna dla użytkownika oraz czy warto wyświetlać ją w wynikach wyszukiwań.  

Skąd pozyskiwać linki zewnętrzne?

Najlepszym sposobem na zbudowanie kampanii link buildingowej jest tworzenie własnego bloga, na którym można umieszczać linki do poszczególnych przedmiotów oraz ofert na stronie. Dzięki temu klient z łatwością będzie mógł poruszać się po Twojej stronie i dzięki temu trafi na interesujący go produkt.  Poza własnym blogiem istotne jest nawiązywanie współpracy z innymi portalami z branży. Innym sposobem jest odpowiadanie na komentarze na forach internetowych i umieszczanie tam linków.

Dlaczego pozycjonowanie strony jest tak ważne?

Odpowiednio pozycjonowana strona przynosi duże korzyści dla jej właściciela, sprawi, że zyska ona na widoczności. Co za tym idzie? Wzrost odwiedzin na stronie, większa rozpoznawalność marki oraz poprawa wizerunku Twojej firmy. Można w ten sposób wyprzedzić konkurencję i zyskać więcej nowych klientów. Pozycjonowanie to podstawa marketingu internetowego. Żadne inne działania nie dadzą tak dużego i zadowalającego rezultatu. Każdy kto prowadzi swoją działalność i posiada stronę internetową powinien zainteresować się tematem pozycjonowania, które pozwala zyskać nowych interesantów. 

Content marketing – podstawa optymalizacji SEO 

Jak wiadomo treść czyli content, która znajduje się na stronie ma ogromne znaczenie jeśli chcemy osiągać najwyższe pozycje w wyszukiwaniu. Content na stronie powinien być unikalny, dobrej jakości i w odpowiedniej ilości. Są to trzy zasady, których należy przestrzegać tworząc treść. Tworzone teksty powinny być unikalne, oznacza to, że nie można kopiować treści z innych stron, ponieważ same algorytmy Googla bardzo szybko odkryją niepożądane działania na stronie i zamiast pomóc, takie działanie jedynie zaszkodzi. Istotne jest także ilość umieszczanej treści. Powinno być jej całkiem sporo, jednak nie warto zaśmiecać strony bezwartościowymi informacjami. Treści powinny mieć pewną wartość merytoryczną. Jeśli będziemy systematyczni w naszych działaniach to również wpłynie pozytywnie na wizerunek strony, regularne wpisy oraz odświeżanie tych starszych pozwoli nam być na bieżąco z obowiązującymi trendami. Jeśli chodzi o jakość treści to powinna być ona możliwie najwyższa oraz tworzona ściśle pod grono odbiorców. W tej kwestii znaczenie ma nawet sam język wypowiedzi – w zależności od rodzaju stron powinien się zmieniać, aby trafić do docelowej grupy odbiorców. Tekst musi być spójny, logiczny oraz z odpowiednią kompozycją. Z tego względu warto uwzględnić nagłówki H1, H2, H3 oraz słowa kluczowe.

Interesuję się projektowaniem stron internetowych oraz copywritingiem. Stale rozwijam swoje umiejętności, aby tworzyć jak najlepsze strony.
Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Bezpłatna konsultacja

Zadaj nam dowolne pytanie związane. Jeżeli będzie związane z naszymi usługami, bardzo chętnie na nie odpowiemy. Zarezerwuj około 15 minut w swoim kalendarzu i wykorzystaj je na skonsultowanie problemu dotyczącego szeroko pojętej działalności w internecie.






    Pobierz darmowego ebooka

    Co powinna zawierać strona internetowa inwestycji deweloperskiej?