Profil na Facebooku czy strona internetowa?

Profil na Facebooku czy strona internetowa?

Rozmawiając z firmami, szczególnie tymi, które oferują produkty i usługi do klientów indywidualnych,  zauważyłem, że część z nich buduje swoje społeczności na Facebooku lub Instagramie. Jest to bardzo dobra metoda, szczególnie kiedy ma się przygotowana strategię na social media. Czy firmy mogą być tylko na Facebooku i nie wykorzystywać stron internetowych? Oczywiście, że tak. Warto jednak wiedzieć, w jaki sposób połączyć oba kanały i stworzyć strategię marketingową, która uwzględnia Facebooka oraz stronę www. Ten temat omówimy w poniższym artykule.

Zalety i wady Facebooka

Niewątpliwą zaletą Facebooka są jego algorytmy. To właśnie dzięki nim posty są pokazywane konkretnym użytkownikom. Prowadzi to do budowania zasięgów postów czy profili i docieranie do coraz większych społeczności. Budowanie społeczności jest dla przedsiębiorstw bardzo ważne , ponieważ zawsze jakiś procent z niej to nasi klienci. To jest według mnie największa zaleta Facebooka, czyli możliwość zbudowania społeczności wokół Twojej firmy, w której będą Twoi klienci.

Algorytmy mają również swoje gorsze strony. Przykładowo Twój profil może zostać zawieszony lub jego zasięgi będą obcięte. Może to prowadzić do niepewności wśród firm, które bazują tylko na Facebooku, ponieważ ich sprzedaż staje się uzależniona od algorytmu. Dobrym przykładem jest też awaria Facebooka, która miała miejsce w 2021 roku. Trzeba mieć na uwadze, że gdyby taka awaria potrwała dłużej, np. kilka tygodni, to część biznesów mogłaby w tym czasie upaść. Warto więc dywersyfikować swoje kanały marketingowe i nie skupiać się tylko na Facebooku czy Instagramie.

Zalety i wady strony internetowej

Zalet stron internetowych jest wiele, jednak myślę, że największą z nich jest możliwość zaprezentowania na stronie internetowej tego, czego chcemy, w dowolny sposób. Na Facebooku otrzymujemy gotowe narzędzie, w którym musimy działać według ustalonych schematów. Co więcej, wykorzystując stronę internetową oraz dostępne narzędzia, możemy budować społeczności w innym miejscu, np. w bazie mailingowej przez newslettera,  tworząc forum internetowe lub bloga tematycznego.

Strona internetowa pozwala nam również docierać do użytkowników, którzy są na innym etapie lejka sprzedażowego. Przykładowo szukając butów zimowych lub usług księgowej, najprawdopodobniej będziemy wpisywać zapytanie w wyszukiwarkę Google, a nie na Facebooku. Oznacza to, że jeżeli nasza strona ma wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, trafiają na nią użytkownicy już zainteresowani kupnem produktu lub usługi. Upraszczając, Facebook jest narzędziem generującym popyt na nasze usługi lub produkty, a Google jest narzędziem, które zaspokaja już istniejący popyt, ponieważ użytkownicy znają swój problem, czy potrzebę i wpisują zapytania prosto w wyszukiwarkę.

Wadą strony internetowej jest niewątpliwie jej koszt. Niezależnie w jaki sposób będziemy ją budować, to musimy ponosić regularne koszty utrzymania strony, hostingu, domeny oraz ponieść koszt budowy strony. Social media wygrywają w tym zakresie, ponieważ są darmowe.

Ruch z social mediów na stronę www

Ciekawsza sytuacja robi się, kiedy połączymy ze sobą zalety social mediów z zaletami strony internetowej i wyszukiwarki. Możesz w ten sposób przekierowywać społeczność z Facebooka na stronę internetową. Tam mogą oni trafić na Twoje produkty czy usługi, a ostatecznie dokonać zakupu. Zależnie od Twojej branży, strona internetowa może pełnić funkcję sklepu internetowego, systemu rezerwacji czy platformy e-learningowej. Przekierowując społeczność z social mediów na bloga, możesz sprawić, że będą oni spędzać więcej czasu w towarzystwie Twojej marki.

Lejki marketingowe z wykorzystaniem strony www i Facebooka

Jeżeli chcesz zautomatyzować proces pozyskiwania klientów czy sprzedaży online, warto zaplanować lejek marketingowy. Upraszczając, polega to na tym, aby docierać do swojej grupy docelowej i przeprowadzać je przez cały lejek, zapoznawać z naszą marką, zapraszać ich do interakcji, aby ostatecznie część z nich została Twoimi klientami. Wykorzystanie social mediów, strony internetowej, email marketingu i innych niezbędnych narzędzi może sprawić, że proces pozyskiwania klientów będzie działał przez 24/7 i będzie w większości zautomatyzowany.

Czy zatem warto posiadać stronę internetową oraz Facebooka? Moim zdaniem warto wykorzystać i połączyć zalety obu kanałów, aby Twoi klienci mogli spędzać jeszcze więcej czasu z Twoją marką.

Pasja do projektowania i tworzenia stron www zrodziła się u mnie na studiach. Wykorzystuję ją, aby pomagać firmom zaistnieć w sieci.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Bezpłatna konsultacja

Zadaj nam dowolne pytanie związane. Jeżeli będzie związane z naszymi usługami, bardzo chętnie na nie odpowiemy. Zarezerwuj około 15 minut w swoim kalendarzu i wykorzystaj je na skonsultowanie problemu dotyczącego szeroko pojętej działalności w internecie.






    Pobierz darmowego ebooka

    Co powinna zawierać strona internetowa inwestycji deweloperskiej?