Strona internetowa dla szkoły językowej. Kreatywna czy elegancka?

Strona internetowa dla szkoły językowej

Strona internetowa dla szkoły językowej – wstęp

Strona www, jak wiadomo stanowi wizytówkę firmy w internecie. Większa część z nich jest budowana, a potem właściciele o niej zapominają na kilka lat, ewentualnie modyfikując cenniki czy dane kontaktowe. Często firmy nie zastanawiają się, jak wykorzystać stronę www w swojej strategii marketingowej, a może być ona bardzo dobrym narzędziem. Jeżeli prowadzisz lub pracujesz w szkole językowej, to w tym wpisie dowiesz się jak wykorzystać stronę www w swojej firmie.

Kim jest Twój klient?

Warto odpowiedzieć sobie na to pytanie. Na pewno inny przekaz trzeba kierować do rodziców, które chcą zapisać swoje pociechy na zajęcia języka angielskiego, niż do menadżerów, którzy chcą wykorzystywać język obcy w biznesie. Odpowiadając sobie na to pytanie, możemy dość do wniosku, że strona internetowa powinna budzić odpowiednie emocji w u konkretnej persony. W przypadku rodziców warto postawić na kreatywność, aby wzbudzić ciekawość i poczucie, że ich dziecko będzie z uśmiechem uczęszczało na zajęcia. Prowadząc zajęcia o charakterze biznesowym, warto postawić na komunikaty, które pokazują sukcesy zawodowe absolwentów i zrozumienie wyzwań w popularnych branżach, np. IT.

Jaki jest cel strony internetowej?

Oczywiście pozyskanie nowych kursantów do szkoły. Czy jest to jednak jedyny, najważniejszy cel? Może prowadzisz szkołę językową i dzień w dzień dostajesz zapytania o cenę, program danego kursu? Może klienci pytają Cię, czy ten kurs będzie odpowiedni dla ich dziecka? Jeżeli tak, to warto zadbać o odpowiednie informacje na stronie internetowej, tj. cena kursu, przebieg, zakres, harmonogram zajęć, informację dla kogo jest ten kurs oraz najczęściej zadawane pytania. Konieczne jest, aby te informacje były na tyle widoczne, żeby użytkownik je znalazł. Tutaj z pomocą przychodzi odpowiednia nawiagacja po stronie.

Zajęcia w trybie online oraz kursy

Wiele szkół wychodzi naprzeciw klientom i oferuje zajęcia w trybie online. Na rynku jest wiele narzędzi, które pozwalają przeprowadzać spotkania przez internet. Inaczej jednak ma się sprawa planowania terminów zajęć. Jeżeli prowadzisz regularnie zajęcia w trybie online, to na stronie www możesz udostępnić system rezerwacji terminów zajęć. Sam korzystałem z takiego rozwiązania w szkole Speak Up i wiem, jak bardzo automatyzuje to zapisy na zajęcia.

Idąc krok dalej, może myślisz, aby rozszerzyć ofertę szkoły o gotowe kursy? Raz nagrany kurs, możesz z powodzeniem sprzedawać przez kilka lat. Jest to produkt cyfrowy, więc jego sprzedaż nie wiąże się z dodatkowymi kosztami i może być w pełni zautomatyzowana. Dla klientów może być to również ciekawa propozycja, ponieważ zazwyczaj cena cyfrowego kursu jest znacznie niższa niż kurs prowadzony w szkole. Taki produkt może być dobrym upsellingiem dla Twoich obecnych kursantów. “Znasz dobrze język angielski? Sprawdź swoje siły w hiszpańskim za jedyne 199 zl”. 😉

Urozmaicenie kursów językowych – zajęcia hybrydowe

Obecnie wiele uczniów jest przyzwyczajonych do zajęć hybrydowych. Oznacza to, że część zajęć realizują stacjonarnie, a część online. Posiadając na stronie internetowej odpowiedni system, można w łatwy sposób udostępniać kursantom materiały, które mogą wykonać samodzielnie w domu. Tworząc odpowiednie grupy użytkowników, możesz mieć pewność, że uczeń zobaczy materiały tylko dla swojej grupy.

Wyszukiwarka Google

Warto zastanowić się jak użytkownicy trafią na Twoją stronę. Prowadząc lokalną firmę, ważne jest, aby znaleźć się w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnych słów kluczowych, np. język angielski Gdynia. W dużym skrócie można to zrobić na dwa sposoby:

W obu przypadkach niezbędna będzie strona www, która będzie stworzona w taki sposób, aby maksymalizować budżety przeznaczone na reklamy lub pozycjonowanie.

Rozpoznawalność i marka

Na stronie www możesz w ciekawy i unikalny sposób zaprezentować swoją szkołę językową i wyeksponować jej przewagi konkurencyjne. Zbuduj pozycję eksperta i załóż bloga, który będzie odpowiadał na pytania zainteresowanych i pomoże w dobraniu odpowiedniego kursu. Jest to ważna kwestia, ponieważ osoba poszukująca szkoły językowej w internecie odwiedzi wiele stron, zanim się skontaktuje.

Od czego zacząć?

Jeżeli posiadasz stronę www, to odpowiedz sobie na pytanie, czy jest ona dopasowana do Twoich klientów. Zwróć uwagę, czy jest ona aktualna i wygląda na nowoczesną. Obecnie bardzo ważną kwestią są wrażenia użytkownika z korzystania ze strony. Sprawdź, czy ma wersję mobilną. Obecnie ponad 50% użytkowników, wyświetla strony na smartfonach.

Pomyśl, czy zawiera ona niezbędne informacje, aby użytkownik mógł zdecydować, że to właśnie w Twojej szkole chce się uczyć. Możesz sprawdzić, jak wygląda pozycja strony w wynikach wyszukiwania. Wykorzytsaj do tego Google Search Console.

Jeżeli nie posiadasz strony www, to zastanów się, czy sprawdzi się ona w Twojej firmie. Jeżeli tak, to możesz wykonać ją samodzielnie, np. korzystając z kreatora WIX lub zlecić cały proces agencji. Jeżeli chciałbyś dowiedzieć się, jak wygląda proces tworzenia strony www, to kliknij tutaj.

Wykorzystaj potencjał stron www swojej szkole językowej. Jeżeli chciałbyś wspólnie przeanalizować Twoją indywidualną sytuację, to serdecznie zapraszam na bezpłatną konsultację w Netby.

Pasja do projektowania i tworzenia stron www zrodziła się u mnie na studiach. Wykorzystuję ją, aby pomagać firmom zaistnieć w sieci.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Bezpłatna konsultacja

Zadaj nam dowolne pytanie związane. Jeżeli będzie związane z naszymi usługami, bardzo chętnie na nie odpowiemy. Zarezerwuj około 15 minut w swoim kalendarzu i wykorzystaj je na skonsultowanie problemu dotyczącego szeroko pojętej działalności w internecie.






    Pobierz darmowego ebooka

    Co powinna zawierać strona internetowa inwestycji deweloperskiej?