Cześć! Zapraszam Cię do odsłuchania piątego odcinka podcastu Marketing Dewelopera. Dzisiejszy odcinek to: Jak zwiększyć sprzedaż dewelopera dzięki remarketingowi na Facebooku. Ja nazywam się Michał Stachowiak i przez ostatnie lata rozwijam Netby – agencję, która specjalizuje się w marketingu branży deweloperskiej.
W dzisiejszym krótkim, ale treściwym odcinku wyjaśnię Ci, czym jest remarketing i jak zastosować go w kontekście sprzedaży Twojej inwestycji deweloperskiej. Jeżeli nie wiesz, czym są kampanie remarketingowe, to koniecznie przesłuchaj ten odcinek. A jeżeli wiesz i korzystasz, to i tak znajdziesz tutaj kilka ciekawych informacji. W odcinku podam Ci kilka gotowych strategii remarketingu dla dewelopera, które mogą sprawdzić się przy Twojej inwestycji.
Dodam tylko, że nie będziemy tutaj wchodzić w kwestie techniczne, czyli jak ustawiać kampanię reklamową w menedżerze reklam. Podejdziemy do tematu bardziej strategicznie. Wdrożeniem tych strategii powinien zająć się specjalista. Także serdecznie zapraszam do odcinka.
Definicja remarketingu
Czym jest w ogóle remarketing? Najbardziej oczywisty przykład. Na pewno spotkałeś się kiedyś z reklamami, które Cię śledziły, bo wszedłeś do sklepu internetowego z butami, a później miałeś reklamy tych butów na Facebooku czy na Instagramie. To jest właśnie jeden z najpopularniejszych przykładów remarketingu.
Remarketing z definicji to strategia marketingowa, która polega na ponownym dotarciu do osób, które wcześniej odwiedziły naszą stronę lub miały kontakt z naszą marką czy reklamami, ale nie podjęły pożądanego działania, czyli na przykład nie wypełniły formularza kontaktowego. Działa to poprzez umieszczanie plików cookies w przeglądarkach u osób, które odwiedzają naszą stronę, co pozwala na śledzenie ich aktywności. Następnie, dzięki narzędziom remarketingowym, takim jak Google Ads czy Facebook Ads, możemy wyświetlać im spersonalizowane reklamy podczas przeglądania innych stron internetowych czy też podczas przeglądania Facebooka lub Instagrama.
W tym materiale omówimy remarketing na podstawie Facebook Ads.
Dlaczego remarketing jest tak ważny dla deweloperów?
Przykład butów mógł Cię nieco zmylić i pomyślisz, że nikt nie kupuje nieruchomości tak impulsywnie i szybko jak buty w sklepie internetowym. I tutaj oczywiście masz rację. Zakup nieruchomości to duża inwestycja, która często wymaga dużo czasu i namysłu. Klienci mogą odwiedzać wiele stron, porównywać oferty, konsultować się z rodziną przed podjęciem finalnej decyzji. Remarketing pozwala na pozostanie w świadomości Twoich potencjalnych klientów przez cały ten proces, przypominając im o ofercie, zachęcając do powrotu na stronę. Remarketing umożliwia personalizację reklam w zależności od zachowań użytkowników na stronie. Czyli na przykład, jeżeli masz w ofercie kilka inwestycji, to załóżmy, że masz domy i mieszkania, i ktoś przeglądał tylko domy, to możemy mu wyświetlać reklamy tylko domów. Analogicznie będzie to z mieszkaniami – możemy wyświetlać mu reklamy tylko tych mieszkań. Tak samo będzie z różnymi inwestycjami. Jeżeli masz na przykład kilka inwestycji w portfolio i ktoś był tylko na podstronie jednej konkretnej inwestycji, to on może zobaczyć reklamy tylko tej inwestycji.
Rodzaje remarketingu
Przejdźmy teraz do rodzajów remarketingu. Wspomniałem o remarketingu do osób, które były na stronie internetowej, ale generalnie mamy kilka typów remarketingu na Facebooku. Pierwszy typ to remarketing w oparciu o stronę internetową – polega na śledzeniu odwiedzających naszą stronę internetową i wyświetlaniu im reklam na Facebooku czy na Instagramie. W tym celu wykorzystuje się Facebook Pixel, czyli fragment kodu, który umieszczamy na stronie, zapisujący aktywność użytkowników.
Drugi typ remarketingu jest oparty o fanpage i wideo – polega na docieraniu do osób, które wchodziły w interakcję z naszym profilem, na przykład polubiły nasze posty, skomentowały je, udostępniły lub obejrzały nasze wideo czy rolkę, załóżmy że obejrzały w 75%. Do takich osób możemy kierować reklamę remarketingową.
Trzeci typ remarketingu jest oparty o listę – polega na wykorzystaniu istniejących danych kontaktowych, czyli jeżeli masz jakąś bazę numerów telefonów lub adresów e-mail, to możesz do tych osób dotrzeć. Trzeba zaimportować tę bazę do Facebooka i możesz im pokazywać reklamy. Trzeba pamiętać jednak o polityce prywatności i RODO.
Strategie remarketingowe dla deweloperów
Na początku zastanów się, czy stosujesz remarketing. Jeżeli nie, to Twoją główną strategią powinno być jego wdrożenie. Najlepiej zacząć właśnie od remarketingu do osób, które odwiedziły Twoją stronę. Jest to najpopularniejszy typ remarketingu. Zwróć też jednak uwagę, że część osób, która odwiedziła Twoją stronę, to nie są Twoi klienci. Ktoś mógł na nią wejść przypadkiem, ktoś szuka nieruchomości w zupełnie innej lokalizacji i się pomylił.
Inaczej sprawa wygląda, kiedy dana osoba będzie wchodziła dwukrotnie, trzykrotnie, czterokrotnie na Twoją stronę internetową, na przykład w ciągu dwóch ostatnich tygodni. Zwróć uwagę, jak cenna jest to informacja. Ta osoba prawdopodobnie zapoznaje się ze szczegółami Twojej inwestycji, może wybiera już konkretne lokale, może pokazuje tę ofertę rodzinie. Na Facebooku jest możliwość stworzenia takich grup odbiorców – osoby, które weszły na Twoją stronę trzykrotnie w ciągu ostatnich dwóch tygodni. Z dużym prawdopodobieństwem będą to osoby, które nie są tutaj przypadkiem.
Kolejna strategia to komunikowanie specjalnych okazji. Jeżeli masz możliwość zaproponowania rabatów dla swoich klientów, to warto je komunikować w remarketingu. Rabat będzie działał motywująco dla Twoich klientów.
Podobna sytuacja będzie w przypadku dostępności lokali. Jeżeli na przykład na danym etapie zostały Ci ostatnie lokale do sprzedaży, to możesz skutecznie to komunikować w reklamach remarketingowych, tworząc reklamę na przykład: „Kliencie, zostały nam dwa mieszkania w tej inwestycji. Sprawdź teraz, poznaj ofertę.” To jest coś, co motywuje klientów do kontaktu, do pozostawienia swoich danych.
Ostatnia strategia to przypomnienie o inwestycji osobom, które nie były gotowe na zakup wcześniej, ale możliwe, że już teraz są. Prosty przykład: możemy kierować reklamy do osób, które były na Twojej stronie 60 dni temu i z tego wykluczamy osoby, które były w ciągu ostatnich 30 dni, czy na przykład 21 dni, i do tych osób kierujemy naszą reklamę. Przypominamy im o naszej inwestycji. Jest to szczególnie ważne w momentach, kiedy na przykład kredyt staje się bardziej dostępny. Zwróć uwagę, że w tym roku prawdopodobnie się to wydarzy. Ktoś dwa miesiące temu nie mógł sobie pozwolić jeszcze na mieszkanie, a teraz wchodzi jakiś program, który ułatwi uzyskanie kredytu. Może ta osoba ponownie będzie zainteresowana Twoją inwestycją. W ten sposób też możesz komunikować nowe inwestycje deweloperskie, które na przykład dwa miesiące temu nie były na Twojej stronie. Możesz komunikować je remarketingiem, bo jak już ktoś wszedł na Twoją stronę, to na pewno kojarzy Twoją markę dewelopera.
Na koniec jeszcze kilka takich krótkich dodatkowych możliwości, które daje remarketing na Facebooku:
- Możemy kierować reklamy do osób, które obserwują Twoją stronę.
- Możemy kierować reklamy do osób, które podjęły aktywność dotyczącą posta lub reklamy. Czyli jeżeli ktoś polubił post, skomentował go, udostępnił, lub nawet przesunął palcem, jeżeli mamy karuzelę, to do tych osób możemy kierować reklamy remarketingowe.
- Możemy kierować reklamy do osób, które wyświetliły Twój film. Tutaj są różne kombinacje – osoby, które wyświetliły w ogóle Twój film, osoby, które obejrzały go w 70% lub 90%. Zwróć uwagę, że jeżeli gdzieś puszczasz w reklamach czy w postach film, który trwa minutę i ktoś obejrzy go w 90%, to znaczy, że go to zainteresowało. Więc to jest osoba, do której możemy kierować remarketing.
- Możemy kierować reklamy do osób, które otworzyły formularz kontaktowy, ale go nie wysłały. Na Facebooku mamy opcję takich szybkich formularzy kontaktowych – ktoś mógł go otworzyć, nie wysłać i do tych osób kierujemy remarketing.
Podsumowanie
Podsumowując ten odcinek, pamiętaj, aby wdrożyć remarketing przy Twojej inwestycji. Zwróć uwagę na to, aby zrobić to w przemyślany, strategiczny sposób, żeby nie przepalać budżetu i żeby to było skuteczne. Kieruj remarketing do osób, które są najbardziej zaangażowane, czyli na przykład kilkakrotnie odwiedziły Twoją stronę, obejrzały Twój film w 90%. Komunikuj w remarketingu atuty Twojej inwestycji i specjalne oferty, aby zmotywować klienta.
Zakończenie
Dziękuję bardzo za wysłuchanie tego odcinka. Jeżeli materiał był dla Ciebie wartościowy, to koniecznie zasubskrybuj nasz kanał. Możesz to zrobić zarówno na platformie do podcastów, jak i na YouTube. Zachęcam Cię też do zapisu do newslettera, aby być na bieżąco z kolejnymi odcinkami w tematyce marketingu branży deweloperskiej. Link do zapisu znajdziesz w opisie tego materiału. Jeżeli chciałbyś wdrożyć skuteczny marketing dla swoich inwestycji, to skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy. Chętnie doradzimy i podpowiemy, co przyniesie najlepsze zwroty z inwestycji. Link do formularza znajdziesz w opisie. Do usłyszenia w kolejnym odcinku, który już za dwa tygodnie.