Marketing dla deweloperów. Od czego zacząć?

Spis treści

 

Jak zacząć marketing dla deweloperów? – wprowadzenie

Witam Cię serdecznie z tej strony Michał Stachowiak. Prowadzę agencję Netby, w której pomagamy firmom z branży nieruchomości w rozwoju ich marketingu. Specjalizujemy się w tworzeniu kompleksowych materiałów marketingowych dla firm z branży deweloperskiej. Ten materiał jest pierwszym odcinkiem dłuższej serii, która krok po kroku pozwoli Ci zrozumieć marketing dla deweloperów i wdrożyć go Twojej inwestycji deweloperskiej. Tę serię i ten materiał dedykuję w szczególności mniejszym deweloperom, przedsiębiorcom, którzy planują realizować swój pierwszy projekt inwestycyjny, ale też osobom, które nie są bezpośrednio deweloperami, ale np. są związane z tym rynkiem nieruchomości. W pierwszym materiale zastanowimy się, po co w ogóle robić marketing dla deweloperów, od czego zacząć i jak to zaplanować.

Czym jest marketing dla deweloperów – definicja

Tak. Czym jest marketing? Jest to nauka i sztuka budowania, tworzenia i oferowania z zyskiem produktów posiadających wartość dla klienta w celu zaspokojenia potrzeb rynku docelowego. W tym materiale skupimy się na oferowaniu. Marketing jest przede wszystkim:

  • wsparciem sprzedaży,
  • promocją produktów, czyli Twojej inwestycji deweloperskiej,
  • kreowanie potrzeb wśród potencjalnych klientów
  • budowaniem wizerunku Twojej marki, Twojej inwestycji deweloperskiej.

Po co robić marketing dla deweloperów?

Ostatnie lata nie wymagały od deweloperów wielu nakładów na marketing, a nieruchomości sprzedawały się bez problemu. Obecnie rynek się zmienia, a kupców jest coraz mniej. Marketing dla deweloperów pozwala nam dotrzeć do osób, które obecnie szukają nieruchomości i są gotowe ją kupić.

Grupa docelowa w branży deweloperskiej

Od czego zacząć marketing dla deweloperów? Od grupy docelowej. Dlaczego jest to takie ważne? Do różnych grup docelowych musimy stworzyć inne komunikaty marketingowe. Zwróć uwagę, że dla położenie Twojej inwestycji 20 km pod miastem dla jednej grupy osób będzie atutem, bo chcą mieć własny dom, a dla innej barierą, bo dojazd do pracy zajmie im 40 minut. Z tego powodu na samym początku trzeba zastanowić się, kto jest Twoim idealnym klientem. Poniżej kilka popularnych grup docelowych:

  • rodziny z dziećmi, które przeprowadzają się z małego mieszkania do większego domu z ogrodem,
  • drobni inwestorzy, kupujący mieszkania pod wynajem w turystycznej lokalizacji,
  • inwestorzy kupujący mieszkania pod wynajem w centrum miasta,
  • zamożni przedsiębiorcy, którzy szukają willi premium blisko miasta,
  • rodziny dwupokoleniowe, które chcą mieszkać blisko swoich rodziców,
  • klienci zagraniczni.

Zwróć uwagę, że niektóre inwestycje deweloperskie mogą mieć dwie lub nawet więcej grup docelowych. Przykładem mogą być osiedla wielorodzinne, gdzie znajdziemy zarówno kawalerki zaprojektowane pod wynajem, jak i duże mieszkania 5-pokojowe z tarasem dla klienta premium.

Jak za pomocą marketingu dla deweloperów docierać do potencjalnych klientów?

Gdzie są Twoi klienci? Jeżeli mamy już wybraną grupę docelową, to łatwiej jest nam określić, gdzie nasi potencjalni klienci mogą być. W większości przypadków będą oni na portalach ogłoszeniowych. Jest to pierwsze miejsce, do którego udają się zainteresowani kupnem nieruchomości. Warto jednak zadbać o kilka źródeł pozyskiwania klientów.

Portale ogłoszeniowe

Warto wystawić ogłoszenia na dwóch, trzech portalach. Zwróć uwagę, czy w Twojej okolicy jest regionalny portal z ogłoszeniami. W Trójmieście jest to trojmiasto.pl

Wyszukiwarka Google

Drugie bardzo ważne miejsce to wyszukiwarka Google. Ludzie mogą wpisywać hasła „mieszkania na sprzedaż Gdańsk”, ale również nazwę Twojej inwestycji, jeżeli będą nią zainteresowani. Aby być widocznym w wyszukiwarce Google zadbaj o stronę internetową dla dewelopera lub inwestycji deweloperskiej oraz dobrą optymalizację pod wyszukiwarki. Warto też założyć wizytówkę Google Moja Firma, która jest w pełni darmowa.

Social Media dla dewelopera

Twoi potencjalni klienci na pewno są w social mediach. Możesz do nich dotrzeć zakładając profil na Facebook, LinkedIn czy Instagram. Warto wykorzystać również reklamę płatną, aby docierać do osób, które były na Twojej stronie www. Ta forma reklamy nazywa się remarketing.

Billboard dla dewelopera

Może Twoi idealni klienci dojeżdżają codziennie do pracy autem? Warto przygotować reklamę outdoor, która będzie umieszczona na trasie do kompleksów biurowych. Może być to baner wielkopowierzchniowy lub przyczepka z reklamą.

Reklama radiowa

Może Twoi klienci słuchają radia w drodze do pracy? Nagraj reklamę radiową. Lokalne stacje radiowe, np. Radio Gdańsk to idealne miejsce na marketing dla deweloperów. Jest to bardzo ciekawy pomysł, gdyż możemy „wejść w głowę” naszych potencjalnych klientów. Słuchając wielokrotnie tej samej reklamy, potencjalny klient będzie kojarzył Twoją inwestycję.

Materiały potrzebne, aby robić marketing dla deweloperów

Materiały marketingowe możemy je podzielić na „must have” oraz „zależy od inwestycji”.

Wizualizacje 3D zewnętrzne

Wizualizacje 3D zewnętrzne to konieczność, aby robić dobry marketing dla deweloperów. Wykorzystujemy je na każdym etapie naszego marketingu. Zarówno na portalach ogłoszeniowych, reklamie Facebook Ads czy na kartach lokali. Ciężko jest teraz sprzedać bliźniaka w stanie surowym, jeżeli będziesz pokazywał tylko jego zdjęcia na portalach ogłoszeniowych. Pamiętaj, że ludzie kupują oczami.

Opis Twojej inwestycji

Opis pokazujący zalety Twojej inwestycji to must have. Przemyśl co jest zaletą w oczach Twojej grupy docelowej i umieść go na portalach ogłoszeniowych.

Katalog inwestycji deweloperskiej

Broszura PDF lub katalog inwestycji deweloperskiej to kolejny ważny element. Umieść w nim opis i najważniejsze informacje o Twojej inwestycji. Unikaj wchodzenia głęboko w szczegóły techniczne. Po co taki katalog? Po wystawieniu ogłoszeń będziesz otrzymywał dużo zapytań o przesłanie informacji na maila. Gotowy PDF bardzo ułatwi Ci proces odpowiadania na wiadomości potencjalnych klientów.

Karty lokali dla deweloperów

Karty lokali to niezwykle ważna rzecz. To właśnie o te dokumenty będą prosić Cię klienci w biurze sprzedaży. Dzięki kartom możesz pokazać lokal potencjalnemu klientowi. Dodatkowo, karty te są później analizowane przez Twojego klienta w domu. Pamiętaj, że Twój klient prawdopodobnie będzie przeglądał wiele różnych kart Twojej konkurencji. Zadbaj, aby były przemyślane i estetyczne. Jest to niezbędna rzecz, aby robić dobry marketing dla dewelopera.

Identyfikacja wizualna dla dewelopera

Identyfikacja wizualna Twojej inwestycji pozwoli wyróżnić Cię na tle konkurencji. Potencjalny klient będzie mógł o wiele łatwiej skojarzyć Twoją markę, a jest to ważne, gdy analizujemy wiele inwestycji podczas procesu zakupowego. Zadbaj również o nazwę inwestycji, którą zapamięta Twój klient. Z dużym prawdopodobieństwem będzie omawiał ją wspólnie z rodziną.

Strona www dla dewelopera

Strona internetowa to niezbędny element marketingu dla deweloperów. Dzięki niej, klienci znajdą Twoją inwestycję w wyszukiwarce i poznają jej szczegóły. Zadbaj o nawigator interaktywny, czyli mapę inwestycji, na której klient może najechać na wybrany lokal i poznać szczegóły.

Profil na Facebook’u

Zadbaj o aktualny profil Twojej firmy na Facebook’u. Osoby, które wejdą na Twoją stronę, mogą chętnie przejść na profil, aby poznać postępy prac. Pamiętaj, że nie każdy jest gotowy na zakup w tym momencie. Taka osoba może chętnie zaobserwować Twój profil, aby być na bieżąco.

Baner wielkopowierzchniowy dla dewelopera

Zadbaj o banery wielkopowierzchniowe na terenie inwestycji. Pamiętaj, że wśród sąsiadów lub ich rodzin mogą być Twoi potencjalni klienci.

Rzuty 3D dla deweloperów

Rzuty 3D to bardzo ważny element marketingu dla deweloperów. Są to przekroje Twoich nieruchomości wraz z przykładową aranżacją wnętrza. Dzięki nim, Twój potencjalny klient zobaczy możliwości zagospodarowania nieruchomości, którą sprzedajesz. Są one szczególnie ważne przy inwestycjach premium oraz domach jednorodzinnych.

Marketing dla deweloperów

Przydatne linki

Michał Stachowiak
Michał Stachowiak

Właściciel Netby

Obserwuj nas

Omówmy wspólnie marketing Twojej firmy

Kliknij poniższy przycisk i skontaktuj się z nami. Wspólnie omówimy Twój projekt i doradzimy w kwestii wyboru rozwiązań dla Twojej firmy.